سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی کتاب کمک درسی شیمی دوازدهم خیلی سبز

بررسی کتاب کمک درسی تست شیمی دوازدهم کنکور خیلی سبز

داوطلبانی که قصد دارند در کنکور سراسری شرکت کنند به کتاب‌های کمک آموزشی و تست نیاز دارند. کتاب تست شیمی دوازدهم خیلی سبز (تک جلدی) از ادغام 2 کتاب از انتشارات خیلی سبز به چاپ رسیده است و با هدف یادگیری مفاهیم و افزایش آمادگی داوطلبان شرکت در کنکور سراسری و آزمون‌های آزمایشی منتشر شده است.

 

این کتاب شیمی دوازدهم از لحن صمیمی و رسمی برخوردار است و فصل‌های آن مانند فصل‌های کتاب درسی (به غیر از فصل تعادل(قسمت مسائل) که در فصل آخر کتاب قرار داده شد) چیدمان شده‌اند و به دانش آموزان در افزایش مهارت تست زنی کمک شایانی خواهد کرد. بنابراین اگر به دنبال یک کتاب شیمی دوازدهم تست هستید، کتاب شیمی تست خیلی سبز گزینه مناسبی به شمار می‌آید. اگر قصد خرید کتاب کمک درسی شیمی دوازدهم خیلی سبز را دارید با ما همراه باشید.

مشخصات کتاب تست شیمی دوازدهم خیلی سبز

  • در ابتدا آموزش کامل و بسیار روان شیمی سه سال دبیرستان را ارائه کرده است.این درس بسیار مفهمومی که برای کلیه دانش آموزان در هر سطحی باشند قابل فهم باشد.
  • سپس سوالات تالیفی و استاندارد سازمان سنجش را به صورت دقیق و سطح بندی آورده است.
  • بعد از تست های تالیفی,تست های کنکور چند سال اخیر را با پاسخ های کاملا تشریحی جمع آوری کرده است.
  • دانش آموزان عزیز توجه داشته باشین که سوالات از راحت به دشوار ارائه شده و همه سطوح را شامل میشود.
  • ویژه کنکوری های نظام جدید آموزشی
  • درسنامه های جامع و کاربردی و کامل
  • پاسخ های تشریحی این کتاب به صورت جامع و تحلیلی ارائه شده و دارای نکات با اهمیت و کنکوری می باشد.
  • تستهای کنکور سراسری به همراه پاسخ های تشریحی
  • آموزش کامل و جامع مطالب درسی
  • ارائه تستها تالیفی از ساده به سخت و دشوار
  • تستهای کنکور سالهای اخیر و 98
  • تستهای سنگین مفهومی و ترکیبی
  • پاسخ های کامل و روان و یاددهنده
  • بی شک این کتاب یکی از پرفروشترین کتابهای شیمی در بازار خواهد بود.

تست ها

در کتاب شیمی دوازدهم تست از انتشارات خیلی سبز (جلد اول) تعداد تستها برای هر موضوع کافی و متناسب می باشد و چیزی از قلم نیفتاده است. ترتیب تست ها مطابق با صفحات کتاب درسی و منطبق با نظام چینشی کتاب درسی می باشد. تست ها حالت میکروطبقه بندی دارند، یعنی تا جایی که امکان دارد مباحث را ریز تر کرده و مطالب را از هم جدا کرده اند. تستها همه ی تیپ های مختلف و عرف کنکور را پوشش می دهند. دقت کنید که تست ها از لحاظ تیپ بندی در شیمی کنکور به سوالات درست و نادرست، شمارشی، جاخالی، جدول، شکل و مسئله تفسیم می شوند.

 

نکته ای که راجع به یک نوع تیپ جدید از تست ها وجود دارد که برای اولین بار در کتاب درسی سال یازدهم آورده شده است و در این کتاب تقریباً به چشم نمی خورد این نوع است: «پاسخ صحیح هر سه پرسش زیر در کدام گزینه امده است؟» البته این تیپ هنوز در کنکور مشاهده نشده است، ولی احتمال آمدن آن در کنکور های سال های آینده وجو دارد و توصیه ی اکید به بررسی آن می شود. در تست ها سوالات کنکور ها و آزمون های آزمایشی مختلف به خوبی پوشش داده شده اند، البته در آن ها هنوز کمی رنگ و بوی کتاب های نظام قدیم وجود دارد که البته خوب است.

 

تست ها شامل دو بخش سری A و Z هستند که در بین تست های سری Z تست هایی با ایده های نو دیده می شوند، ولی طبیعتاً هستند تست هایی که ایده ی جدیدی داشته باشند، ولی در این کتاب نباشند. مثلاً در قسمت روند تغییر شعاع یونی تست های شامل نمودار با ایده های خوبی وجود دارند که در این کتاب فقط یک مورد از آن دیده میشود. راجع به تست های این دو سری لازم به ذکر است که قسمت A شامل تست هایی هستند که برای گرفتن درصد مناسب نیاز است و سری Z شامل تستهای چالشی تر و مفهومی تر است که به دانش آموزان قوی و برای گرفتن درصد های بالا پیشنهاد می شود. تستها از مسیر کنکور خارج نشده اند و مخاطب آنها دانش آموز با هر سطحی می تواند باشد. از نکات قابل توجه این کتاب، پاسخنامه ی کاملاً تشریحی آن است که تمام نکات مربوطه با بیانی کاملاً گیرا و مناسب توضیح داده شده و هیچ نکته ای از قلم نیفتاده است و همه ی گزینه ها و عبارات بررسی شده اند.

جمع بندی

حجم کتاب شیمی دوازدهم تست خیلی سبز (جلد اول) با توجه به محتوای آن معقول و مناسب است. تعداد غلط ها اعم از علمی و ادبی بسیار بسیار کم می باشد. از ویژگی های خوب این کتاب اول خود آموز بودن درسنامه ها و دوم نشان دار شدن تست ها با مفاهیم اصلی است، که کمک شایانی به دانش آموزانی که کمبود وقت دارند می کند. بهترین زمان استفاده از این کتاب در طول سال تحصیلی و موازی با تدریس استاد است، البته پیشخوانی درسنامه ها روز قبل از تدریس توصیه می شود. برای تهیه کتاب های مشابه برای آماده سازی کنکور بر روی بانک کتاب کلیک کنید.