سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتاب کمک درسی تست شیمی دهم خیلی سبز

بررسی تست شیمی دهم خیلی سبز

کتاب کمک درسی شیمی 1 که به شکل پرسش‌های چهارگزینه‌ای نگارش شده است مختص پایه دهم می‌باشد. نویسندگان این کتاب دکترنیما سپهری و مهدی براتی می‌باشند. درست است که این کتاب شامل درسنامه نیست ولی به هر سوال چهار گزینه‌ای پاسخ کاملاً تشریحی و جامع داده است. این کتاب شامل سه فصل است که مطابق با کتاب درسی جدید ویرایش و نگارش شده است.

به غیر از نکاتی که در کتاب کمک درسی شیمی 1 به آنها اشاره شده است تغییرات مناسبی نیز برای آموزش و فهم بیشتر و بهتر مطالب از سمت نویسندگان در این کتاب ایجاد شده است. تصاویر، فرمولها و جداول مطابق با کتاب و در مقاطعی حتی بیشتر در این کتاب آورده شده است. کتاب کمک درسی شیمی 1 از انتشارات خیلی سبز کمک فراوانی در جهت پیشرفت و بهبود تست زنی به عزیزان پشت کنکوری می‌کند. با در اختیار داشتن این کتاب می‌توانید با برنامه ریزی منظم به تمامی مفاهیم کتاب درسی شیمی یک دست یابید و با تست‌های مختلف شیمی آشنا شوید. اگر قصد خرید تست شیمی دهم خیلی سبز را دارید با ما همراه باشید.

درسنامه کتاب تست شیمی دهم خیلی سبز

درسنامه این کتاب یکی از بهترین منابع یادگیری برای دانش آموزان متوسط به بالا است این درسنامه ها لحنی صمیمی دارند و سعی شده اصلی‌ترین و مهمترین نکات درس را به دانش آموز ارائه کنند این درسنامه ها کمی نکته محور هستند و برای دانش آموزانی که در این درس ضعیف هستند شاید مناسب و کافی نباشد.

 

روند این درسنامه ها از آسان به سخت میباشد و سعی شده با زدن مثال های فراوان، شکل ها، نمودارها و جداول مفاهیم به خوبی به دانش آموز منتقل شود. در مجموع ما از این درسنامه ها رضایت کامل و کافی داشتیم.

تست ها

فصول اول، دوم و سوم  کتاب شیمی دهم تست از انتشارات خیلی سبز به ترتیب 365، 355 و 385 تست دارند و از طرفی 31 تست کنکور سراسری 98 داخل و خارج ریاضی و تجربی که با شیمی دهم مرتبط بوده اند گردآوری شده است. همه ی این تست ها در پاسخ تشریحی با 3 شکلک متفاوت که نشان دهنده سطح آن (آسان، متوسط و سخت) است گردآوری شده اند. در انتهای هر فصل نیز در حدود 30 تست مربوط به سری Z موجود است. طبقه بندی تست ها بیشتر بر اساس صفحات کتاب درسی است که یکپارچه سازی شده است. قبل تر هم عرض شد که کتاب تست هایی را نیز با علامت + مشخص کرده که از بقیه مهم تر هستند تا اگر وقت نداریم، مستقیما سراغ همین تست ها برویم. تعداد تست ها از مقدار لازم نیز گذشته است و در ادامه نیز از مقدار کافی نیز گذشته است. در واقع به این دلیل که مخاطب دانش آموز دهمی است و از طرفی هم شاید به اندازه یک کنکوری حال و حوصله تست های زیاد را نداشته باشد یک سری تست انتخاب شده اند تا دانش آموز به آن ها پاسخ بدهد.

 

نکته مهم در کتاب های انتشارات خیلی سبز این است که تست ها نه خیلی آسان است و نه خیلی سخت و آزاردهنده و همچنین تست ها یک نظم و نظام روتین را تجربه می کنند و از این قاعده خارج نمی شوند. پاسخ تشریحی به تست ها نیز در حد خوبی ادبیات موردپسند دانش آموزان را دارد. همان طور که گفتیم کتاب شیمی دهم تست خیلی سبز از بهترین کتاب های شیمی 10 است و از این تست ها و درسنامه و … به سادگی نمیشود گذشت. اما یک نکته که بشود بدان اشاره کرد این است که این کتاب در وهله اول مخاطب دهمی اش را با حجم خیلی زیادش میخکوب می کند. از این که بگذریم توصیه میشود که بچه ها بیشتر به تست های + برسند و این تست ها را ملاک خودشان قرار بدهند، البته حل همه تست ها قطعا مفید است و تسلط و سرعت خوبی را در مخاطبش ایجاد می کند.

ظاهر کتاب

ظاهر کتاب شیمی دهم تست خیلی سبز خیلی خوب است و مینیمالیستی طراحی شده است و جلدش هم برای دهمی ها خوب است، چون با تصاویر بچه گانه و خونه سازی های بچگی جدول تناوبی را نشان می دهد. مثل همیشه کیفیت صفحات، تایپ و … هم همگی خوب است و رنگ بندی و هارمونی خوبی در صفحات کتاب است تا چشم خواننده را خسته نکند. برای تهیه کتاب های مشابه بر روی بانک کتاب کلیک کنید.